Teams fra Microsoft samler all kommunikasjon i ett og samme grensesnitt, og gjør det enklere for deg og dine kolleger å samarbeide, uavhengig av tid og sted. Løsningen blir enda bedre når Telenor integrerer telefoni i Microsoft Teams. Det gjør kommuniskasjonen enklere, smidigere og mer effektivt.
Dette er en kundereferanse fra Telenor på en leveranse jeg har levert gjennom Serit. Denne kan sees i sammenheng med tidligere publiserte artikkel om livsforlengende PBX tiltak.
En kunde som har benyttet seg av denne løsningen er Istad Kraftselskap, et lokalt energikonsern med over 100 års historie, som holder til i Romsdal og på Nordmøre.
– Det hele begynte med at vi ønsket å bytte ut all gammel teknologi, og skifte ut de utdaterte telefonsentralene våre, sier Dyre Halse, IT sjef hos Istad.
Allerede i 2008 begynte bedriften å ta i bruk Microsofts chatte og videokonferanse-muligheter for å samarbeide – Office Communicator, Skype, Lync, og nå Teams. I det siste har det blitt enda viktigere for dem å få inn video i disse tjenestene, og dessuten integrere telefonien. Disse løsningene gjør at Halse og hans kolleger kan motta mobilsamtaler enten på mobilen eller på PCen i Teams, alt etter hva som passer. En kan fortsette samtalen en startet på PCen med et tastetrykk til sin mobil osv. Det er Serit Møre som har stått for oppsettet.
– Du kan si at vi har vært med Istad på reisen helt fra Bell til Bill, altså fra Alexander Graham Bell fant opp telefonen til Bill Gates og Microsoft ledet IT revolusjonen, sier Simon Skotheimsvik, Senior Systems Consultant hos Serit Møre. Serit Møre er et ledende kompetansemiljø innen teknologi og IT-løsninger i Møre og Romsdal, med kontorer i Surnadal, Kristiansund og Molde.
– Dessuten skjer jo alt i skyen, med alle fordelene det medfører, enten det er enkel oppgradering, bedre sikkerhet eller med det lave fotavtrykket hos kunden, sier Skotheimsvik.
Dyre Halse hos Istad påpeker videre at det å kunne kjøre videomøter der «alt bare fungerer» og du enkelt kan hente opp informasjon fra tidligere møter eller kontaktpunkter, er elementer som gjør Teams så verdifullt for ham og organisasjonen.
– Det er en stor hjelp å kunne hente inn nye kolleger med sin kompetanse når vi trenger dem, det gjør oss mye mer effektive, kan han fortelle.
De opplever også at det å få all telefoni inn i Teams, med to helintegrerte systemer som fungerer så godt og raskt sammen, har gjort en enorm forskjell for kundene deres. Friheten til å ta jobbtelefoner fra hvor som helst, med full Teams-funksjonalitet som kalendre, filer og kontaktinformasjon, gjør arbeidshverdagen uendelig mye enklere. Serit forteller også at Microsoft har gjort en kjempejobb med å legge til rette for dem i forhandler og installatørleddet, så de kan tilby kunder som Istad de beste og nyeste løsningene.
No comments:
Post a Comment