Tuesday, November 1, 2011

Google bor i printeren min

Jeg kom over et utrolig godt tilbud på HP OfficeJet Pro 8500A  – jeg hadde fingret med printeren hos en kunde tidligere og bestemte meg derfor raskt for å slå til. Dette er en utrolig spennende printer med innovative løsninger, og da er selvfølgelige Google med på lasset!

Jeg har lenge hatt lyst på en trådløs printer hjemme, og endelig kom tilbudet jeg har ventet på. Denne har ikke bare trådløs print fra PC, men også fra hva-som-helst-som-kan-sende-epost (iphone, ipad, NAS, webtjenester osv). Printeren har sin egen «hemmelige» mail adresse som jeg kan maile til , og vips så kommer det hele ut på printeren!

Printeren kan også scanne og lagre scanningene direkte til en nettverksdisk. Her setter jeg nå opp lagring til min NAS-boks og tilgangen gis så fra vårt øvrige hjemmenett. Lekker funksjon i heimen! Det var også lekkert at printeren selv fant siste firmwareoppdatering og la den inn! 
 
Det morsomme er imidlertid at HP har utstyrt printeren med Apps! Fra en «appstore» på nett kan jeg velge hvilke applikasjoner som skal være tilgjengelig i touchdisplayet på printeren. Dette er alt fra at junior kan trykke seg frem til fargeleggingssider fra Disney som printes ut til hurtigskjema som kalendere, notepapir, grafpapir etc. Alt via trådløs tilknytning til nettet. Kraften i disse Appsene kommer for fulle til syne når HP har alliert seg med Google – et liite innblikk i dette vises fra følgende skjermbilde som viser 2 apps som gir meg mulighet til å printe min Google Calendar eller mine Google Docs direkte fra displayet på printeren (hadde vært kult om det også gikk med SharePoint og Exchange, men finner ingen støtte for det)

Her er en annen setting som viser spennende integrasjon med Google Docs og Gmail: 

Det skal bli spennende å teste dette fra min Android mobil som er smekkfull av Google integrasjon! 

Print har aldri vært så morsomt før – denne printeren kan trygt anbefales til et lite kontor eller i en resepsjon som lokal printer, fax, scanner og gjesteprinter (via epost eller wifi)!




No comments:

Post a Comment